miercuri, 22 octombrie 2008

Banca a murit? Traiasca Banca!


... daca tot a inaugurat visina seria subiectelor profunde, vin si eu cu o intrebare pe marginea unui comentariu pe care l-am auzit astazi la birou. ING a primit un tips de jdemii de milioane de euroi, dar iata, surpriza, in Romania nimeni nu este ingrijorat [las deoparte subiectul consultantilor de pensii ridicat de Cobra, alta mancare de peste financiar]. As incerca sa extrapolez si sa intorc din rever, a vazut cineva vreun bancher ingrijorat pe undeva in lume? Liniste? Se aude musca? Nu e musca, sunt oamenii obisnuiti. Ei sunt ingrijorati, ei se grabesc sa rupa usa supermaketurilor spre casa, cu doua iaurturi si o ciunga, adio credit pentru iphone, cartele de cinci euro, si restul plasmelor nesimtite. Chiar daca s-au ieftinit consolele de jocuri, lumea tot nu are chef de joaca. Prin urmare, nici alegerile de la noi, nu vor fi nici macar ca la ei, daca nu mai mult.
Lumea suparata ar spune, sau chiar spune. Pai bine, bre, dupa ce ca au pierdut banii poporului, acum mai primesc si bonusuri? Nu numai ca primesc, dar mai si fac petreceri, platesc lobisti pentru ca ... trebuie sa ii plateasca, ei au lobisti, etc. Pai banul la ban trage, nu?
Dar daca ... nu asta ar fi problema ... oare problema nu sta in faptul ca de cativa ani am inceput sa cheltuim mai mult decat putem duce? Eu nu zic nu, este normal sa ne dorim mai mult de la viata, dar cine a spus ca intra in oferta bancilor sa ne luam viata noua pe credit? Ca eu unul, si nu sunt singur, se pare, inclin sa cred ca e tocmai invers.

Niciun comentariu: