marți, 23 septembrie 2008

privind in urma cu duiosie

Ultimele turbulente financiare din State mi-au trezit amintiri de pe vremea cand "prezentarea firmei" era unul din pasii obligatorii de parcurs intr-o vanzare. Iar firmele scoteau tot ce aveau ele mai de pret, precum bunica dulceata de trandafiri din cel mai intunecat colt al camarii: "avem 200 de ani de experienta", "am asigurat nush'ce vapor", "avem rating de cvadruplu A++", "actionarul principal este banca X, care administreaza active de tzi-spe miliarde de orice vreti voi ..."

Si oamenii se linisteau, simtindu-se un paduche in fata unui asa pachiderm financiar, si cumparau. Adevaru e ca primeau exact ceea ce vroiau, precum o tanara fata: ca nu o sa ii doara. Ca o sa fie bine, in baza unor argumente care tineau de trecut, care aratau ce mari si tari au fost ei (adica firmele respective), totul ambalat in argumente si cifre care mai de care sa demonstreze soliditatea, prezentate cu o voce aproape strigata ... pentru ca argumentul in sine era ceva usor si subtirel ...

Ma intreb acum oare ce fac cei care cu un cincinal in urma propovaduiau "siguranta sistemului" ... ca "niciodata o companie de xxxxxxxxx nu va da faliment" ... chiar asa, tare as vrea sa ma intilnesc cu un agent d'asta care sa-mi explice acum de ce lucrurile nu mai sunt cum erau, si unul din greii zilelor trecute are nevoie de sustinerea statului american. Stiti pe cineva?

Visina tripla

Un comentariu:

Unknown spunea...

Eu unul am intelesc a fost un balon de sapun, care s-a spart. Abia astept sa vad si bulele romanesti duse pe apa sambetei.